De Pitchlijn van Dirk is een initiatief waar leveranciers hun innovatieve product telefonisch, via WhatsApp of mail kunnen pitchen. Dit seizoen gaat de aandacht naar TKRAMREPUS!
De omgekeerde supermarkt
Bij ‘TKRAMREPUS’ – de omgekeerde supermarkt – koop je geen Levensmiddelen. Je brengt jouw levensmiddelen ernaartoe om de Voedselbank te steunen. Sybren Brands is medeoprichter van de omgekeerde supermarkt. Hij vertelt waarom dit initiatief juist nú hard nodig is.
,,Door oorlog en inflatie leven ook in ons land steeds meer mensen in armoede. Het gaat in Nederland inmiddels al om meer dan één miljoen mensen. Het ziet er niet rooskleurig uit. Bij ons bedrijf, KnappeKoppen, dachten we: ‘Daar moeten wij iets op verzinnen’. Zo kwamen wij een jaar geleden op het idee van TKRAMREPUS. Bij de Voedselbank is er de laatste tijd een enorm tekort waardoor deze organisatie zelfs zelf voedsel moet inkopen. Supermarkten en bedrijven gaan namelijk slimmer om met hun voorraad waardoor ze minder verspillen. Op zich is dat natuurlijk goed, maar dat betekent ook dat de Voedselbank in de problemen is gekomen. Daarnaast is de doelgroep van de Voedselbank juist gestegen door stijgende inflatie en armoede.
Goede match
Vorig jaar december startte onze pop-up en we wilden Dirk graag als partner hebben. Dirk steunt maatschappelijke én lokale initiatieven, dus dit was een goede match. Na het grote succes van de pop-up vorig jaar, mogen we begin december een permanente locatie openen aan de Czaar Peterstraat 233 in centrum Amsterdam! Hier kan voedsel worden gedoneerd, maar kunnen klanten van de Voedselbank ook winkelen. Ons streven is om dit jaar honderd vrachtwagens vol levensmiddelen op te halen. Daarnaast hopen we 50.000 euro in te zamelen via donaties en de opbrengst van de koffiecorner in de locatie van TKRAMREPUS. Ook kunnen bedrijven boven de omgekeerde supermarkt een vergaderzaal huren. De medewerkers kunnen na het vergaderen beneden ook de handen uit de mouwen steken. Ik ben heel enthousiast dat er nu een permanente locatie komt die mede mogelijk werd gemaakt door Dirk. Ik kan niet wachten om te zien hoeveel impact we kunnen maken!”
